BE/NL Boekrecensie: RAGE AND RUIN van Jennifer L. Armentrout

Beoordeling: ★★★★.5

RAGE AND RUIN is het tweede deel in de HARBRINGER serie, een spin-off van de DARK ELEMENTS serie en volgend op het eerste deel STORM AND FURY. Bedankt aan Zomer & Keuning voor dit recensie-exemplaar! Dit beïnvloedt mijn leeservaring en recensie in geen enkel opzicht.

Opgelet! Deze recensie bevat spoilers voor het eerste boek STORM AND FURY. Ben je benieuwd naar mijn recensie over dat boek? Lees het HIER.

Achterflap: Trinity moet alles op alles zetten om de Harbinger te vinden, een wezen dat Wachters en demonen zonder reden vermoord. Ondertussen ontstaan er gevoelens tussen Trinity en Zayne, maar als zij erachter komen dat ze niet samen kunnen zijn, probeert Trinity haar gevoelens voor Zayne te vergeten. Als de spanning oploopt merken ze pas hoe erg ze elkaar eigenlijk nodig hebben. Zal het hen samen lukken om hun krachten te bundelen en de kwade, duistere krachten van de Harbinger te verslaan?

RAGE AND RUIN heeft alles waar ik van hield in STORM AND FURY, maar meer en beter. Nu Zayn en Trinity een appartement delen, spenderen ze veel tijd samen en worden ze gedwongen de band tussen hen als aardsengel en beschermer te ontdekken, waar plicht eindigt en vriendschap begint. Dit duo heeft me veel lachbuien bezorgd. Trinity is een van mijn meest favoriete hoofdpersonages ooit. Ze deelt haar gedachten zonder grenzen of taboes. Wat er in haar hoofd omgaat, is heel herkenbaar. Hoe je soms idioot kan fantaseren over de stomste dingen en hoe je de draad verliest tussen het begin en het einde van je gedachtengang. En als één van Trinity's hilarische gedachten dan uit haar mond floept, maakt Zayn de grappige situatie helemaal af met een van zijn gevatte opmerkingen.

In dit tweede deel spendeert Armentrout nog meer aandacht aan Trinity's handicap, retinitis pigmentosa (een oogziekte die haar zicht vermindert met de tijd). Trinity is met momenten bijna blind. Zayn behandelt haar oogziekte echter niet als een handicap, maar weet wanneer Trinity hulp nodig heeft en wanneer ze haar mannetje kan staan. In de korte overgang van de ene zin naar de volgende kan Zayn afwisselen tussen zijn erg tedere en erg stoere personaliteit. Je merkt dat hij zijn verleden met zich meesleurt maar er anderen zo min mogelijk wil bij betrekken. Dit allemaal samen maken hem een erg interessant karakter om in de buurt van het hoofdpersonage Trinity te hebben.

RAGE AND RUIN zit boordevol actie. Het verhaal staat nooit stil, maar Armentrout voelt goed aan wanneer de lezer een adempauze nodig heeft. Dan maakt ze tijd vrij voor kleine scènes en dialogen die niet per se bijdragen aan het plot, maar wel aan het leren kennen van de personages.

Kortom, ik kan deze serie enorm aanraden aan lezers die op zoek zijn naar een fantasy verhaal gesitueerd is in deze tijd, vol avontuur, demonen, vriendschap, liefde en hilarische dialogen.

RAGE AND RUIN

Auteur: Jennifer L. Armentrout